ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
Можливі
причини складностей у навчанні дітей:
1. Дитина нездорова.
2. Учень швидко
стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
3. Батьки не вміють
допомогти учневі або ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз,
вважаючи, що цього досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.
4. Дорослі не вміють зацікавити
дитину навчальною працею як захопливою грою.
5. Дитина не в змозі уважно
працювати в школі і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна
(не звикла працювати).
6. Батьки надто пригнічують учня
погрозами й покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку
людину.
7. Дорослі не вміють чітко
пояснювати, давати ділові поради.
8. Батьки не дотримуються
принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує дитині свій стиль роботи.
Поради батькам, що допомагають дітям учитися

•
Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і
практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї
пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
•
Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного
просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
•
Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за
межі її інтелектуальних можливостей.
•
У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу,
якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити
межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий
відрізок часу.
•
Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають
чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
•
Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину
за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми.
Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.
Золоті правила для батьків
•
Більшість дітей - "звичайні". Не робіть зі своєї дитини вундеркінда,
окреслюючи непосильні вимоги, орієнтуючи на недосяжні еталони. Дитина повинна
частіше відчувати задоволення від того, що вона щось може, ніж тривожитись з
приводу того чого не може зробити.
•
У різних дітей - різні здібності (розумові, художні, математичні,
організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але ваше перше
завдання - визначити оптимум вашої дитини.
Не орієнтуйте навіть найбільш
здібну дитину на винятковість! На цьому шляху її чекає розлад із самою собою,
бо завжди поруч знайдеться хтось більш обдарований працелюбний.
Здійснитися в житті може лише
активна дитина, Виховуйте людину дій , вчинку.
•
Не повчайте у незнанні! Правильно виховувати може лише той, хто знає дитину -
розуміє її чесноти і вади, відчуває її настрій, добре орієнтується в її
інтересах, смаках, цінностях, звичках, здібностях.
•
Викорініть із своєї практики вираз: "Роби, раз я вимагаю". Замініть
цю форму вимоги іншою: "Роби, тому що цього не можна не зробити".
Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на догоду
зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
•
Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, зона
відкрита, товариська, доброзичлива. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до
дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих але й для
самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
•
Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на
виховання дитини.
Анкети для батьків
Анкета для батьків
1. Яку інформацію Ви хотіли б
отримати на батьківських зборах?
2. Які питання виховання Вас
особливо хвилюють?
3. Яку пресу Ви читаєте?
4. Чим Ви можете допомогти
класному керівнику в роботі з дітьми класу?
5. На що
вчителю слід звернути особливу увагу в роботі з Вашою дитиною?_______________
Анкета для батьків
«Вплив родинної атмосфери на
успішність дитини».
1)
Чи знаєте Ви, від чого залежить психологічний настрій дитини на весь день?
(Оберіть потрібний варіант відповіді.)
а) Так. б) Ні.
2)
Яке запитання Ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи?
а)
Які оцінки ти сьогодні отримав?
б)
Що було цікавого в школі?
в)
Чи не накоїв ти сьогодні що-небудь?
3)
Що ви знаєте про те, як слід реагувати на успіхи та невдачі дитини у школі?
а)
Знаю багато, бо багато читав про
це.
б)
Я мало читав про це.
в)
Нічого не знаю.
4)
Чи знаєте Ви, що створює в родині атмосферу неспокою, що є перевантаженням для
нервової системи дитини?
а)
Так, знаю.
б)
Знаю, проте хотілося б дізнатись більше.
в)
Не знаю нічого.
5)
Чи потрібна Вам порада щодо здійснення контролю за роботою дитини вдома і щодо
надання їй розумної допомоги?
а)
Так, необхідна.
б)
Ні.
6)
Чи вважаєте Ви, що підвищені й агресивні інтонації є невід'ємною частиною
виховного процесу в родині?
а)
Так, це єдиний спосіб впливу на дитину.
б)
Так, але я обминаю цього.
в)
Ні, це неприпустимо.
Після анкетування проводиться
обговорення його результатів.
Анкета для учнів «Моє життя в родині»
Оберіть найбільш прийнятні для
вас варіанти відповідей.
1.
Що б ти хотів отримати від родини, у якій живеш?
а)
Доброї організації побуту;
б)
радощів від спілкування;
в)
спокою, захищеності.
2.
Чи самотній ти в родині?
а)
Так; б)ні; в)не знаю.
8. Чи бажаєш ти,
щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню?
а)
Так;
б)
ні;
в)
не знаю.
4.
Як ти вважаєш, що найбільше хвилює твоїх батьків у родинному житті?
а)
Здоров'я дітей;
б)
навчання дітей;
в)
трудова участь дітей ужитті родини.
5.
Яка з наведених нижче життєвих настанов є для тебе найбільш вагомою?
а)
Бути матеріально забезпеченим;
б)
зустріти кохання;
в)
мати багато друзів;
г)
реалізувати власні інтелектуальні можливості.
6.
Чи є в тебе таємниці від родини?
а)
Так;
б)
ні.
7.
Чим для тебе є вечір, проведений вдома?
а)
Радість спілкування;
б)
нагода бути самим собою;
в)
мука, нудьгування.
8.
Чи знайомий ти з моральними та матеріальними проблемами, що існують у твоїй
родині?
а)
Так;
б)
ні.
Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині»
Оберіть найбільш прийнятні для
вас варіанти відповідей.
І) Як ви гадаєте, чого
очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?
а) Доброї організації побуту;
б)
радощів від спілкування;
в)
спокою, захищеності.
2)
Що найбільш вас хвилює?
а)
Здоров'я дитини;
б)
навчання дитини;
в)
трудова участь дитини в житті родини.
3)
Чи самотня Ваша дитина в родині?
а)
Так;
б)
ні;
в)
не знаю.
4)
Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?
а)
Так;
б)
ні;
в)
не знаю.
5)
Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш погляд, для дитини найбільш
вагомою?
а)
Бути матеріально забезпеченим;
б)
зустріти кохання;
в)
мати багато друзів;
г)
реалізувати власні інтелектуальні можливості.
6)
Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують
в родині?
а)
Так;
б)
ні.
7)
Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?
а)
Так;
б)
ні;
8)
Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?
а)
Радість спілкування;
б)
нагода бути самим собою;
в)
мука та нудьгування.
Після заповнення батьками
анкети класний керівник пропонує їм ознайомитись з відповідями їхніх дітей на
анкету «Моє життя в родині».
Немає коментарів:
Дописати коментар